Skuteczna sprzedaż i narzędzia informatyczne (warsztaty)

19 listopada w SAP LABS w Gliwicach odbyły się warsztaty „Doświadczenie Klienta to Twój Biznes, czyli jak budować skuteczną strategię sprzedaży w oparciu o Customer Experience”. Wydarzenie prowadził zespół ekspertów SI-Consulting i SI-eCommerce wspólnie z SAP Polska, prezentując zagadnienia skutecznej sprzedaży i narzędzi informatycznych ją wspierających, takich jak SAP Commerce Cloud, SAP CPQ oraz SAP Commissions. 

Wydarzenie rozpoczęło się od dwóch wystąpień Bartosza Mekiera (SAP) wprowadzających uczestników warsztatu w świat Customer Experience. Podczas pierwszego z nich ukazał, jak zainspirować klienta do wartościowej współpracy, czyli jak zapewnić mu jak najlepsze doświadczenia. Druga prezentacja dotyczyła skutecznej sprzedaży omnikanałowej, podczas której opowiedział, jak zbudować niezawodną platformę komunikacyjną, łączącą światy online i offline.

W kolejnej części wydarzenia przedstawiono praktyczne przykłady wdrożeń rozwiązań CX u klientów. Sebastian Herod (SI-eCommerce) opisał projekt transformacji cyfrowej w Sun Garden, gdzie następuje stała optymalizacja procesów sprzedażowych B2B oraz B2C. W kolejnym wystąpieniu Sebastian Herod oraz Katarzyna Kowolik (SI-eCommerce) podzielili się z uczestnikami doświadczeniami z wdrożenia zaawansowanej platformy eCommerce dla Impel Delivery. Został tam uruchomiony Internetowy kanał sprzedaży z płynnym zarządzaniem katalogami produktów i cen, a także bazą klientów oraz pełną integracją z systemem ERP.

Następna część warsztatów poświęcona została tematyce sprzedawcy, tradycyjnemu kanałowi sprzedaży i jego synergii z kanałem online. Piotr Krzywdziński (SI-Consulting) opowiedział, jak sprzedawca może współtworzyć potrzeby klienta, budując optymalną ofertę handlową, a Paweł Tomasik (SAP) wskazał, jak można motywować sprzedawcę, poprzez budowanie jego świadomości o prowizjach, jakie może uzyskać. Natomiast na koniec przedstawiciele z SAP LABS Gliwice Radosław Gołąbek oraz Tomasz Kukucz przedstawili, jak powstają rozwiązania C/4 HANA oraz oprowadzili uczestników po biurze w Gliwicach, gdzie wszyscy uczestniczy warsztatów zjedli wspólnie lunch i mieli okazję do wspólnego networkingu.