Uwolnij czas i potencjał pracowników dzięki rozwiązaniom RPA

Czy Twoja firma wykorzystuje w codziennej pracy rozwiązania RPA (Robotic Process Automation)? Jeśli jeszcze nie, to z tego wpisu dowiesz się, dlaczego warto to robić. Już na samym wstępie podkreślmy, że robot wykonuje żmudne i powtarzalne czynności, nie ma objawów zmęczenia, zniechęcenia czy wypalenia zawodowego. Mało tego - może pracować 24/7/365 (!), nie choruje, nie bierze urlopów, jest zawsze do dyspozycji…

Robot to wsparcie prawie idealne, które pozwoli zredukować ryzyko błędu o ponad 90% - już dziś postaw na efektywność i zredukuj czas przetwarzania procesu ponad pięciokrotnie!

RPA – co kryje się pod tym hasłem?

O rozwiązaniach RPA powinniśmy myśleć właśnie tak, jak o zatrudnieniu pracownika. Ten nowy członek zespołu będzie zajmował się w firmie powtarzalnymi czynnościami. Robot-asystent… brzmi zaskakująco? W rzeczywistości jest to proste i często praktykowane przez wiele przedsiębiorstw rozwiązanie. Zapraszamy do obejrzenia dyskusji ekspertów SI-Consulting – Sławomira Puciłowskiego i Sławomira Antoniewicza, w której padają odpowiedzi na wiele kluczowych pytań dotyczących RPA, m.in.:

  • Czym jest technologia RPA?
  • Czy istnieją branże, które są szczególnie podatne na robotyzację?
  • Od którego działu powinniśmy zaczynać wdrażanie rozwiązań RPA?
  • Jakie są różnice między robotem nadzorowanym a nienadzorowanym?
  • Czy obecna sytuacja związana z nowym koronawirusem sprzyja wdrażaniu rozwiązań RPA?

Bliższe poznanie zagadnienia, pozwala odkryć potencjał drzemiący w Robotic Process Automation.

 

 

 

RPA - czy warto?

Odpowiednio zaprogramowany robot, nie tylko naśladuje pracę człowieka, ale i dostarcza firmie wielu korzyści. Wdrażając RPA, przyjmujemy do swojego zespołu asystenta, który może pracować non-stop i odciąża w wielu powtarzalnych czynnościach – tym samym robot staje się korzyścią zarówno dla firmy, jak i dla pojedynczych osób. Gdzie zatem w strukturach naszego przedsiębiorstwa powinniśmy ulokować kompetencje związane z automatyzacją – bliżej biznesu czy bliżej technologii? Bez względu na to, gdzie je umieścimy, musimy pamiętać, że:

 

  • Aby taki zespół mógł pracować sprawnie, a robotyzacja przynosiła firmie jak najwięcej korzyści, w jego szeregach powinni znajdować się pracownicy zajmujący się zarówno biznesem, jak i IT.
  • Ponieważ robotyzacja przenosi ciężar z technologii na poznanie w jaki sposób wykonywana jest praca, kompetencje miękkie zespołu są równie ważne - jak nie ważniejsze - niż twarde programowanie.

A co z robotami przejmującymi władzę nad ludźmi… czy robotyzacja pracy może nam zagrażać? Bynajmniej! RPA jest technologią stworzoną przez ludzi dla ludzi i ma sprawić, że będzie się nam pracowało łatwiej, sprawniej, efektywniej. Technologię RPA powinniśmy przyjąć do swojej firmy bez najmniejszych obaw.

Zatem warto czy nie warto wchodzić w projekty RPA? Zdecydowanie warto i to pewnym krokiem – zwłaszcza w asyście doświadczonych ekspertów!

Materiały wideo pochodzą z konferencji SI-Customer Day 2020!