eGOv-SAP Customer eXperience
- Pakiet rozwiązań wspierających procesy kompleksowej obsługi relacji firmy z Klientami na każdym etapie ich kontaktu z ofertą, produktem czy marką.
- Umiejętne połączenie dwóch światów – zarządzania relacjami z otoczeniem rynkowym i zarządzania operacyjnego firmą pozwala optymalizować procesy end-to-end.
- Klient, mając doskonały wgląd w ofertę i doświadczając efektywnego sposobu obsługi wszystkich swoich interakcji z firmą, niezależnie od ich formy (kontakt telefoniczny, spotkanie osobiste, zgłoszenie online czy nawet aktywność w social media) doceni profesjonalizm obsługi, skutkujący długofalową relacją korzystną dla obu stron.
Narzędzia eGOv-SAP Customer eXperience wspierają wszelkie wielokanałowe interakcje firmy z Klientem na wszystkich etapach cyklu życia Klienta, począwszy od marketingu, poprzez sprzedaż zarówno w tradycyjnym, jak i internetowym kanale, aż do obsługi posprzedażowej. Umożliwia to budowanie trwałej relacji i czyni z Klienta ambasadora marki.
Co warte jest podkreślenia – narzędzia są przygotowane w sposób umożliwiający ich stopniowe wdrażanie i optymalizację krokowo kolejnych obszarów relacji z Klientami. Rozwiązania eGOV-SAP Customer eXperience mają otwartą architekturę – pozwalają na efektywną współpracę z platformami backoffice niezależnie od ich producenta. Dodatkowym atutem jest subskrypcyjny model używania poszczególnych aplikacji, pozwalający skalować rozwiązanie do bieżących potrzeb.
eGOV-SAP Customer eXperience to pakiet, na który składa się pięć obszarów:

Sprzedaż
SAP Sales Cloud to rozwiązanie SFA (ang. Sales Force Automation) oferujące nowy poziom obsługi handlowej klienta, wspierające prace handlowca z pełną automatyzacją procesu sprzedaży. Pozwala poprawić wyniki, przekroczyć założone przychody oraz kreować sprawny i skuteczny zespół handlowy dzięki:
- dostępowi do aktualnych danych klienta
- wsparciu na wszystkich etapach ścieżki sprzedażowej
- rozbudowanej analityce
System dostarcza spójne i aktualne dane, dając możliwość podejmowania świadomych decyzji biznesowych od etapu potencjalnej szansy do zlecenia/kontraktu.
Korzyści z wdrożenia SAP Sales Cloud:
- Automatyzacja procesu sprzedaży.
- Kontrola lejka sprzedaży, planów sprzedażowych i kluczowych wskaźników efektywności KPI (ang. Key Performance Indicators).
- Zwiększenie efektywności prowadzonych działań handlowych, łatwe i szybkie tworzenie ofert handlowych, co w rezultacie prowadzi do wzrostu satysfakcji klienta.
- Szybki audyt punktu sprzedaży. Utrzymanie spójnego standardu merchandisingowego.
- Efektywniejsze wdrażanie pracowników.
- Dostęp do informacji z systemów backoffice dzięki integracji z rozwiązaniami ERP.
SAP CPQ (ang. Configure Price and Quote) jest rozwiązaniem, które pozwala konfigurować produkty i usługi, kalkulować ceny oraz generować oferty. Dzięki rozwiązaniu SAP CPQ można oferować właściwy produkt w odpowiedniej cenie we właściwym czasie oraz przyspieszyć sprzedaż przez dowolny kanał.
Korzyści z wdrożenia SAP CPQ:
- Łatwość użycia oraz duża wydajność nawet podczas budowania bardzo złożonych ofert.
- Zwiększenie wartości oferty dzięki proponowaniu dodatkowych produktów.
- Eliminacja błędów w ofertach oraz zabezpieczenie marży.
- Łatwy rozwój dzięki skalowalności i elastyczności rozwiązania.
Obsługa posprzedażna
SAP Service Cloud to rozwiązanie, które pozwala osiągnąć wysoki poziom obsługi serwisowej, stawiając sobie za cel kreowanie zadowolenia oraz budowanie lojalności klientów. Daje możliwość skutecznej i sprawnej interakcji za pomocą jednej, skupiającej wiele kanałów komunikacyjnych (omnikanałowość), platformy w chmurze. SAP Service Cloud wspierana jest przez mechanizmy uczenia maszynowego (Machine Learning), które w sposób automatyczny analizują i kategoryzują zgłoszenia serwisowe otrzymywane poprzez e-mail bądź kanały mediów społecznościowych oraz przekierowują je do odpowiedniego przedstawiciela serwisowego.
Korzyści z wdrożenia Service Cloud:
- Analizowanie i kategoryzowanie zgłoszeń serwisowych z różnych kanałów komunikacji wraz z przekierowaniem do odpowiedniego przedstawiciela serwisowego, dodatkowo wspierane przez uczenie maszynowe (ang. Machine Learning). Skutkuje to nie tylko znaczną oszczędnością czasu, ale również redukuje potencjalną frustrację klienta.
- Udostępnienie klientowi możliwości pozostawienia informacji zwrotnej odnośnie obsługi na każdym etapie procesu biznesowego.
- Pełna informacja o procesach sprzedażowych dzięki integracji z SAP Sales Cloud.
- Dostęp do informacji z systemów backoffice dzięki integracji z rozwiązaniami ERP.
- Dostęp mobilny pozwalający serwisantom realizować prace w terenie.
- Wgląd w czasie rzeczywistym w aktualny stan i wydajność pracy poszczególnych pracowników przekładający się na łatwiejsze wypełnianie postawionych celów.
SAP FSM (ang. Field Service Management) stanowi rozwiązanie uzupełniające obszar serwisu i procesów realizowanych w ramach SAP Service Cloud. Pozwala wspierać w sposób profesjonalny i efektywny procesy obsługi zgłoszeń serwisowych w terenie i przyspiesza ich skuteczne rozwiązywanie. Klienci oczekują szybkiej reakcji oraz profesjonalnej obsługi na każdym etapie zgłoszenia, z drugiej strony przedsiębiorstwa potrzebują narzędzi umożliwiających optymalizację czasu pracy zasobów ludzkich z pełną transparentnością o prowadzonych działaniach. Rozwiązanie SAP FSM daje taką możliwość, pozwalając na sprawną identyfikację dostępnych zasobów z odpowiednim poziomem wiedzy dostosowanym do danego typu zgłoszenia serwisowego. Dzięki ergonomicznemu i mobilnemu interfejsowi pozwalającemu na pracę również w trybie offline, umożliwia szybkie realizowanie zadań w systemie bez względu na lokalizację, wspomagając w ten sposób obsługę zadań serwisowych.
Korzyści z wdrożenia SAP FSM:
- Każdy specjalista uzyskuje dostęp na urządzeniach mobilnych do wszelkich informacji, które pomogą w kompleksowym rozwiązaniu problemu, w tym również do historii zgłoszeń klienta czy też dostępności części, niezależnie od tego czy są podłączeni do sieci internetowej czy też pracują offline.
- Rozwiązanie to daje również możliwość budowania zespołów złożonych z wykwalifikowanych techników serwisowych, w tym partnerów, klientów i freelancerów aby rozwinąć sieć serwisową i tym samym sprostać wymaganiom współczesnego klienta, który oczekuje szybkiej reakcji, pełnego wachlarza usług oraz profesjonalnej obsługi.
- Optymalizacja zasobów ludzkich dzięki możliwości planowania i harmonogramowania zadań, również w sposób automatyczny.
Marketing
SAP Emarsys Customer Engagement to rozwiązanie do zarządzania działaniami marketingowymi pozwalające gromadzić i przetwarzać dane dotyczące interakcji i poziomu zaangażowania klientów, a także implementować skuteczne kampanie i reguły marketingowe. Dzięki tworzeniu profilu klienta (złotego rekordu) na podstawie danych z wielu systemów, możliwe staje się budowanie modeli segmentacji pozwalających na prowadzenie spersonalizowanych kampanii marketingowych oraz angażowania klientów w czasie rzeczywistym.
Korzyści z wdrożenia:
- Budowanie zaangażowania klienta w różnych kanałach.
- Segmentowanie i tworzenie grup docelowych na podstawie danych z wielu systemów pozwalające jeszcze lepiej poznać klientów i ich upodobania.
- Projektowanie i prowadzenie spersonalizowanych kampanii marketingowych.
- Analiza zachowania klienta w czasie rzeczywistym.
Commerce
SAP Commerce Cloud jest to platforma eCommerce oferująca spersonalizowane rozwiązania wspierające omnikanałową sprzedaż zarówno w kanale B2B, jak i B2C. Rozwiązanie pozwala na kompleksowe zarządzanie katalogiem produktów, ceną oraz pełną automatyzację procesu zarządzania zamówieniami w kanale online, a dzięki akceleratorom branżowym możliwa jest jego szybka implementacja.
Korzyści z wdrożenia SAP Commerce Cloud:
- Usystematyzowanie oferty produktowej dzięki rozwiązaniom PIM (ang. Product Information Management) pozwalającym na kompleksowe zarządzanie katalogiem produktów.
- Omnikanałowość.
- Automatyzacja zamówień wraz z integracją z systemami backoffice klasy ERP.
- Dostęp mobilny.
- Połączenie kanału sprzedaży internetowej z tradycyjnym kanałem sprzedaży dzięki integracji z SAP Sales Cloud.
Dodatkowo w przypadku sektora małych i średnich przedsiębiorstw można skorzystać z rozwiązania SAP Upscale Commerce.
Kliknij TUTAJ, aby zobaczyć materiały wideo dotyczące Customer Experience.